پایگاه دانش تخصصی علوم رایانه و معماری

طَلَبُ العِلمِ فَریضَةٌ عَلى کُلِّ مُسلِمٍ أَلا إِنَّ اللّه‏َ یُحِبُّ بُغاةَ العِلمِ؛ طلب دانش بر هر مسلمانى واجب است. خداوند جویندگان دانش را دوست دارد. مصباح الشریعه،ص13

تنها راه خروج از بلاک وایبر

تنها راه خروج از بلاک وایبر

  تعداد کسانی که در لیست سیاه وایبر قرار می گیرند و به اصطلاح ، بلاک می شوند رو به افزایش است و روزانه تعداد زیادی از بازدید کنندگان نظراتی در این خصوص ثبت می کنند که برای آگاهی عموم ،چکیده این نظرات و نتیجه تلاش آنها برای خروج از این وضع را به طور مختصر و خلاصه در این مطلب ارائه می کنم.برای مشاهده مطالب بر روی ادامه مطالب کلیک کنید.

سیاست و خط مشی وایبر در خصوص بلاک کردن اکانت کاربران ایرانی ممکن است پیرو دلایل خاص باشد اما درهر حال این اقدام را تحت عنوان ، جلوگیری از اسپم و انتشار هرزنامه انجام می دهند و در صورت بلاک کردن یک شماره هیچ راهی برای بازگشت به وایبر وجود نخواهد داشت.
اگر همچنان برای استفاده از وایبر بعد از بلاک شدن مُصِر هستید به این نکات دقت کنید.
در صورتی که از پس از مطالعه دو عنوانی که در ابتدای این مطلب به آن اشاره شد،از بلاک شدن شماره خود توسط وایبر اطمینان حاصل کردید، هرگز از درج شماره های دیگر خود هنگام ثبت نام مجدد روی آن گوشی استفاده نکنید.
طبق بر آوردی که از مجموع نظرات بازدید کنندگان بعمل آمده، راه شناسایی کاربران مورد هدف برای وایبر ،به احتمال بسیار زیاد کدIMEI موبایل یا چیزی شبیه به آن می باشد که در واقع همان کد شناسه گوشی است که برای هر گوشی این کد اختصاصی و غیر قابل تغییر است.

برخی از دوستان با توجه به این نکته که در بلاک شدن وایبر ، خود گوشی مورد تشخیص برنامه  قرار میگرد، اقدامات خاصی از قبیل فلش کردن گوشی و نظیر آن را انجام داده اند تا شاید از طریق آن به نوعی بتوانند این محدودیت را دور زده باشند ، اما نکته حائز اهمیت این است که این ترفند هرگز نتیجه بخش نبوده و تنها به صرف هزینه های اضافی برای کاربر منتهی می شود.


به طور خلاصه تا امروز هیچ روش و راهکاری برای خروج از مسدود شدن وایبر به طوریکه اکانت قبلی ای که در لیست سیاه وایبر قرار گرفته دوباره قابل استفاده باشد پیدا نشده و تنها راه ، استفاده از یک موبایل جدید به شرطی است که در اولین استفاده از آن برای ثبت نام وایبر هیچ سیم کارت و شماره از قبل بلاک شده ای در آن مورد استفاده قرار نگرفته باشد ، چرا که در این صورت کد شناسایی گوشی جدید نیز برای وایبر ارسال خواهد شد .
البته به تازگی یک راهکار پیشنهادی از یکی از بازدید کنندگان محترم در این زمینه ارائه گردیده که هنوز نتایج و بازتاب آن انعکاس پیدا نکرده است .

تنها راه خروج از بلاک وایبر

۹۴/۰۵/۰۴ موافقین ۰ مخالفین ۰
حمید حبیب اللهی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دادن تنها برای اعضای بیان ممکن است.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.