طبق نظرات و گزارشات رسیده از بازدید کنندگان محترم سایت ،به تازگی نرم افزار وایبر برای برخی از کاربران به صورت غیر اختیاری غیر فعال می شود و نکته ای که در این میان حائز اهمیت است دلیل این اتفاق است .

شرکت وایبر به برخی از کاربرانی که جویای علت مسدود و غیر فعال شدن حساب کاربری خود بوده اند پاسخ مشخصی ارائه داده است مبنی بر اینکه شما به عنوان یک منتشر کننده اسپم شناسایی شده اید و به این دلیل طبق تمهیدات وایبر مسدود شده اید.

برخی از کاربران ، ضمن اعلام تعجب از این واکنش معتقد هستند که از اکانت آنها هیچ اسپمی تبادل نشده و یا اصولا مفهوم اسپم را در این پاسخ درک نمیکنند برای همین تعریف مختصری از واژه اسپم را برای علاقمندان ارائه میکنم لطفا از ادامه مطلب دیدن فرمایید.

اسپم یا جفنگ (به انگلیسی: Spam)، به معنای پیامی الکترونیکی است که بدون درخواست گیرنده و برای افراد بی‌شمار فرستاده می‌شود. یکی از مشهورترین انواع اسپم هرزنامه است اما اسپم می‌تواند شامل اسپم در پیام‌رسان‌ها، اسپم در گروه‌های خبری یوزنت، اسپم در بخش نظرات وبلاگ‌ها و صفحات و فروم‌های خبری و غیره هم بشود.

با این توضیح ارتباط پاسخ و هشدار وایبر به کاربرانی که حساب آنها را مسدود میکند تا حدودی مشخص می شود.

طبق متنی که در زیر آورده شده و هشدار وایبر به کاربرانی است که بزودی در معرض مسدود شدن هستند ، افزایش فعالیت در وایبر میتواند موجب قرار گرفتن در لیست سیاه آنها شود چرا که معمولا کنترل اکانتها در چنین نرم افزارهایی هرگز به صورت دستی نبوده و طبق روال روتینی که در متن برنامه های کنترل کننده تعریف شده ،این بررسی روی کاربران صورت میگیرد و چنانچه در این بررسی ،افزایش مورد نظر آنها در تبادلات صورت گرفته باشد ، میتواند به عنوان اسپم شناخته شود.

گذشته از این در نظر داشته باشید در دنیای دیجیتال گاه ویروسها ، تروجانها و .... که عوامل نفوذ و یا تخریب سیستم قربانی به شمار می روند، از شکلهای مختلف برای انتقال خود استفاده میکنند که گاه از شیوه های استتار شده و یا تبدیل به فرمتهای موجه استفاده می شودو  ناقلان این فایلهای مخرب خود نیز از وجود چنین چیزی مطلع نیستند و یکی از این فرمتهای موجه ، فرمت فایلهای تصویری است . با توجه به اینکه نرم افزار وایبر توانایی ارسال پیامهای متنی ، فایلهای فیلم و عکس را دارا میباشد، این امکان و این احتمال وجود دارد که به عنوان مثال شما به عنوان گیرنده یک فایل تصویری ، اقدام به انتشار مجدد آن فایل برای سایر اعضا در یک گروه بکنید، غافل از اینکه محتوی پنهانی ای در عکس درج شده باشد و سرورهای وایبر که ترمینالی برای رفت و آمد همه فایلها هستند طی پروسه تشخیص و شناسایی ، فایل منتشر شده از سوی شما را آلوده تشخیص دهند و شما به عنوان کاربری که مشکوک به انتشار اسپم هستید شناسایی شوید.

در پایان متن اصلی هشدار وایبر به کاربرانی که در معرض بلاک شدن قرار دارند و ترجمه فارسی آن جهت اطلاع بیشتر شما و مقایسه وضعیت فعلی خود با چنین مشکلی قرار داده می شود.

کپی برداری از مطلب با ذکر منبع بلا مانع می باشد

_______________________________________________________________________________________

We have noticed a recent increase in your activity on Viber and your account is suspected of using Viber for spamming  purposes. Viber does not tolerate spamming and, as of this message, your account is in danger of being blocked. If you continue to use Viber in this manner, your account will be blocked

 

ما متوجه شده ایم که  فعالیت شما در وایبر اخیرا افزایش یافته  و حساب شما مشکوک است به مبدا انتشار هرزنامه   ،و به موجب این ابلاغ به شما اطلاع داده می شود که حساب کاربری شما در شرف مسدود شدن است  اگر شما به استفاده خود از  وایبر برای این منظور ادامه دهید حساب شما مسدود خواهد شد.